Alla inlägg den 1 december 2011

Av E M - 1 december 2011 22:35

Dagarna går ihop med varandra. Nyss var det sommar och sol och jag var lycklig när jag vaknade om mornarna. Nu lyssnar jag på Samson och känner suget i magen efter bättre tider. Jag tittar i min plånbok och upptäcker att den åter igen är tom. 
Sex dagar spenderade jag som vabbande mamma under förra månaden, dryga 2000 kr förlorade jag på det. Det värker under ögonlocken av allt jag inte kan inhandla till jultiderna. Samtidigt skiter jag i julen. Jag skiter i att jag inte orkar. Jag skiter i att jag egentligen inte ska klaga men gör det ändå 


Datorn valde att haverera för nära tre veckor sedan. Det tog tid innan jag fann energi till att felanmäla den hos Folksam, men relativt lite tid flöt förbi innan försäkringspengarna satt på mitt konto. Köpte den nya datorn en dag efteråt, men använde den inte på flera flera dagar. Fanns inte längre någon anledning, dem där två datorlösa veckorna lät mig inse hur skönt det var att vara nästintill okontaktbar. 

Jag är glad att vår hemförsäkring är heltäckande och i princip gratis för allt den innebär, samt att vi har halverad självrisk. Jag gillar inte att datorn kraschade. Teknik som inte längre fungerar påminner mig om svunna tider med brevskrivande och kutande mellan gårdar. Då man vandrade ett par kilometer för att ta reda på om vännerna var hemma och sedan samma kilometrar tillbaka då dem inte var det. 

När det var enkelt.


Jag finner det svårt att förstå de oskrivna reglerna för socialt samspel via nätet. Jag vet inte hur man gör, hur mycket fokus man bör lägga ned och när för mycket blir för mycket. Hur ofta ska ska skriva till dem man vill prata med? Hur sällan är lagomt att uppdatera sin status på facebook? Hur pass öppen ska man vara?

Raketforskning låter som ett likvärt alternativ till det sortens umgänge. Raketforskning är säkerligen jävligt intressant. 



Klockan är mycket och jag borde nog lägga mig för att orka upp i tid imorgon. Funderar på om soffan kan göra sig som sovplats inatt då grannen tvärs över gatan de senaste två åren valt att sätta upp en strålkastare till tomtedekoration med timer lagomt till första advent i sitt köksfönster, som på något vis lyckas idiotlysa in genom den minimala springan i persiennen i mitt sovrumsfönster. Rakt in i mina ögon. Den lyser av bara helvete. Slår igång runt 21tiden och lyser sedan hela natten. Hur grannarna själva kan sova står utanför mitt förstånd då det torde vara rena rama Hiroshima där inne. 

DÖ TOMTEJÄVEL


Det blir en arg lapp i trappuppgången om de inte skärper till sig snart

Tidigare månad - Senare månad

Kverulanten


Kverulera:
Att klaga utan grund/anledning

Bitterfittan gör vad hon kan bäst

När

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011
>>>

Var

Hur

Nyss var det så..


Ovido - Quiz & Flashcards